квітень 2018 р.
Бібліотечно-бібліографічна
та інформаційна освіта
молодших школярів передбачена навчальною програмою з читання, безпосередньо
здійснюється на уроках роботи з книгою
та позакласного читання і «реалізується на спеціально відведених уроках, бібліотечних заняттях шляхом проведення
літературних ранків, вікторин, екскурсій
тощо (проводяться 1 р. на два тижні).
Основнi напрямки роботи шкільної бібліотеки у формуванні системи
бібліотечно-бібліографічних знань користувачів
- створення позитивної мотивації на самостійне отримання
нової інформації на основі базових знань її пошуку та систематизації;
- ознайомлення з різними джерелами інформації та їх
систематизація;
- формування умінь та навичок роботи з довідковим апаратом
та фондом бібліотеки, книгою (за її структурними елементами,
довідково-бібліографічним апаратом), періодичними виданнями, інформацією на
електронних носіях;
- впровадження інноваційних технологій;
- здійснення моніторингу базових знань, умінь та навичок
основ інформаційної культури.
Під час проведення бібліотечно-бібліографічних занять
здійснюється особистісно-орієнтований підхід, враховуються базові знання
школярів на основі даних моніторингу.
На результативність навчання основам інформаційної
культури великий вплив має системність та вибір оптимальних технологій організації
бібліотечно-бібліографічних занять, що базуються на вікових особливостях учнів
та завданнях освіти на різних її етапах.
У бібліотеці застосовуються різноманітні форми
популяризації бібліотечно-бібліографічних знань:
- усна форма: індивідуальні і групові консультації,
огляди довідкових, бібліографічних і інформаційних видань, лекції,
бібліографічні семінари, читацькі конференції;
- наочні форми: відкритий доступ до книжкових фондів;
виставки (стаціонарні і виїзні), довідкових, бібліографічних, інформаційних
видань, нових надходжень, бібліотечні плакати різного призначення: схеми
розміщення книжкового фонду, розташування різних частин довідково-пошукового
апарату, правила користування каталогами, схеми-алгоритми різних варіантів
пошуку інформації тощо;
- друковані видання: путівники, пам’ятки, листівки,
буклети про фонди і довідково-пошуковий апарат;
- комплексні форми формування бібліотечно-бібліографічних
знань, які являють собою сукупність різних форм (усних, наочних, друкованих): бібліотечно-бібліографічні уроки,
екскурсії бібліотекою, дні бібліографії, місячники (тижні).
Немає коментарів:
Дописати коментар